КВАЛІФІКАЦІЙНІ ТА ЕТИЧНІ ВИМОГИ ДО МЕДІАТОРА З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ МЕДІАЦІЇ В ІНДИВІДУАЛЬНИХ ТРУДОВИХ СПОРАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2708-339X-2024-12-A6

Ключові слова:

індивідуальний трудовий спір, медіація, медіатор, медіація трудових спорів, принципи професійної діяльності медіаторів

Анотація

Метою цієї наукової статті є вивчення кваліфікації та етичних стандартів, які є необхідними для медіатора. Особлива увага приділяється до нюансів медіації в контексті індивідуальних трудових спорів. В даній науковій статті дослідження базується на комплексі філософських, загальнонаукових та спеціально-правових методах дослідження.

У цій статті розглядаються кваліфікаційні та етичні стандарти, які являються необхідними для медіатора. Особливо під час процедури медіації важливою є особистість медіатора, оскільки від його позиції та поведінки багато в чому залежить результат самої процедури медіації. Було б добре, щоб медіатор як посередник був нейтральною стороною, яка допомагає конфліктуючим сторонам у досягненні домовленостей.

Завдання медіатора наступні: створення між сторонами спору контакту, надання можливостей для процедури медіації, посередництво в переговорах між конфліктуючими сторонами медіації, прийняття їхніх позицій, консультування конфліктуючих сторін спору щодо можливих вирішень спору, надання роз’яснень та допомога в складанні медіаційної угоди щодо вирішення конфлікту.

На нашу думку, якісне виконання даних завдань може залежати від адекватної підготовки та спеціальних навичок медіатора. Беручи до уваги специфіку роботи медіатора як посередника у вирішенні спору під час процедури медіації, до нього пред’являються досить значні вимоги. Тому є зрозумілим, що професіоналізм медіатора гарантується отриманням якісної професійної підготовки, а також володінням належними морально-етичними якостями та професійним досвідом.

Також в даній статті доведено, що процедура медіації під час вирішення індивідуального трудового спору буде мати більш ефективний результат, якщо медіатор володітиме знаннями в правовій сфері, а також розумітиме правову природу самого трудового спору. Медіатор, маючи розуміння правових наслідків прийнятого рішення, може допомогти зорієнтувати сторони медіації у прийнятті рішення, яке їх зможе повністю задовольнити і не суперечити закону, та сприяти в підготовці складання проєкту медіаційної угоди.

Біографія автора

Марина Ю.Ю., Університет економіки та права «КРОК»

аспірант

Посилання

Про медіацію: Закон України від 16.11.2021 № 1875-IX. URL: http://surl.li/diiid (дата звернення: 15.05.2024)

Бурова Л.І. Правовий статус медіатора при розгляді справи щодо захисту прав інтелектуальної власності. Правове життя сучасної України: матеріали Міжнар. наукової конф. (м. Одеса, 16-17 травня 2013 р.). Одеса, 2013. Т. 2. С. 678-680.

Кодекс Етики медіатора трудових та корпоративних спорів / за заг. ред. А.А. Нечай. Київ: Видавнича група «Шкільний світ», 2021. 23 с.

Основні засади навчання базовим навичкам медіатора / За заг. ред. К.Б. Наровської. К. Видавець В. Захаренко, 2019. 32 c.

Романадзе Л. Універсальний кодекс етики медіатора: утопія чи реальність. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2021. № 1. С. 14-22. URL : https://doi.org/10.31617/zt.knute.2021(114)02. (дата звернення: 15.05.2024).

Табернацька М. Переговори та посередництво у публічній сфері, бізнес. Варшава: Oficina a Wolters Kluwer, 2009.

Цільмак О. Професійна компетентність медіатора в галузі зовнішнього правосуддя. Правова система: теорія і практика. 2015. № 4. С. 63-65.

Типові стандарти навчання основам медіації і медіації трудових та корпоративних спорів. Затверджено загальними зборами членів Громадської спілки «Національна асоціація медіації трудових та корпоративних спорів» протокол № 4 від 10.12.2021 р.

Collins H. The most important personal qualities a mediator needs. 2005. February. URL: http://surl.li/fpeaj (дата звернення: 15.05.2024).

Council recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning (Text with EEA relevance) (2018/C 189/01). Official Journal of the European Union. 2018. Р. 1-13. URL: http://surl.li/fpaxp. . (дата звернення: 15.05.2024).

Definition and Selection of Competencies. Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). URL: https://www.oecd.org. . (дата звернення: 15.05.2024).

Directive 2008/52/EC of the European Parliament and of the Council of 21 May 2008 on certain aspects of mediation in civil and commercial matters. URL: http://surl.li/ewjgb (дата звернення: 15.05.2024).

European code of ethics for mediators. URL: http://surl.li/dcome (дата звернення: 15.05.2024)

ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements. 2015. 29 р. URL: https://www.iso.org/standard/62085.html (дата звернення: 15.05.2024).

Mayer B.S. Beyond neutrality: confronting the crisis in conflict resolution, ossey-Bass. San Francisco. 2004.

Myślińska M. Mediation Functions Performed by Mediator during Mediation. Selected Problems. Studia Iuridica Lublinensia. 2018. № 3. Р. 73-78. URL: http://dx.doi.org/10.17951/sil.2018.27.3.73-88 (дата звернення: 15.05.2024).

Rickover S. Behind the Corporate Veil. URL: https://sararickover.wordpress.com (дата звернення: 15.05.2024).

Downloads

Опубліковано

2024-06-01

Як цитувати

Марина Ю.Ю. (2024). КВАЛІФІКАЦІЙНІ ТА ЕТИЧНІ ВИМОГИ ДО МЕДІАТОРА З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ МЕДІАЦІЇ В ІНДИВІДУАЛЬНИХ ТРУДОВИХ СПОРАХ. Legal Bulletin, 44–51. https://doi.org/10.31732/2708-339X-2024-12-A6

Номер

Розділ

Розділ II. ЦИВІЛЬНЕ ПРАВО І ЦИВІЛЬНИЙ ПРОЦЕС