ЗАКОНОДАВЧІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31732/2708-339X-2022-03-10-17

Ключові слова:

Конституція, парламентаризм, національна безпека, гарантії, захист

Анотація

В умовах трансформаційних змін в Україні питання національної безпеки є одним з ключових. Військова інтервенція відносно нашої держави, кризові процеси в економіці, політиці, фінансах, соціальній сфері, протидія політичному екстремізму, сепаратизму, колабораціонізму, різним формам і методам злочинності у реаліях сьогодення є гострими, болючі проблемами, які потребують негайного свого вирішення. Держава є визначальним інститутом політичної системи України основним гарантом конституційного ладу і виконує функції забезпечення національної безпеки через органи законодавчої, виконавчої та судової влади, ключове місце серед яких повинно належати парламенту, який здійснює нормативно-правове забезпечення національної безпеки в державі. Верховна Рада України в межах функціональних повноважень, визначених Конституцією України, визначає засади внутрішньої та зовнішньої політики, основи національної безпеки, формує законодавчу базу в цій сфері, схвалює рішення з питань введення надзвичайного і воєнного стану, мобілізації, визначення загальної структури, чисельності, функцій союзників та участь у військово-політичних союзах; професіоналізм особового складу збройних сил; розміри військових витрат, стан військової науки і характер військової доктрини. Ці чинники становлять важливі об’єкти військової політики України. Оскільки саме ефективне функціонування сектору безпеки і оборони і оборони в умовах обмежених ресурсів держави та послідовна і конструктивна підтримка України міжнародним співтовариством є запорукою успішного забезпечення суспільно-політичного і соціально- економічного розвитку та регіональної безпеки відновлення миру в Україні. Без належного законодавчого забезпечення система національної безпеки України буде формальною та не спроможною до захисту прав і свобод українського народу. У статті використано ряд загальнонаукових, юридичних, філософських методів і підходів. Світоглядна позиція авторів зумовлюється розвитком сучасного складного стану нашої держави, воєнний стан, виклики, глобалістична військова інтервенція росії і т.п. Все це вимагає характерних підходів і методологічного розширення проблематики на його засадах цивілізаційного підходу, концептуальних підходів правознавства із застосовуванням системних методів. Теоретичне і практичне значення дослідження містить комплексний аналіз окресленої проблематики інституційного забезпечення проблеми національної безпеки в Україні на законодавчому рівні.

Біографії авторів

Н.В. Степаненко, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Доктор філософії в галузі права

А.В. Безкровний, ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»

Магістр 

Посилання

Дудченко О.С. Теорія держави і права. Навчальний посібник. НДУ ім. М. Гоголя. Ніжин. 2012. 99 с.

Скакун О.Ф. Теорія держави і права. Підручник. ЦУЛ. 2011. 520 с.

Сегрієнко М.Г. Функціональні зміни суб’єктів забезпечення національної безпеки у

внутрішньополітичному секторі. Теорія та практика державного управління. Випуск No 2 (41). 2013. С. 1-9.

Ковбасюк Ю., Ващенко Ю. Модернізація державного управління та європейська інтеграція України.

НАДУ. Київ. 2013. 120 с.

Правова політика України: концептуальні засади і механізми формування. Науково-практична

конференція. Київ. 2013. 160 с.

Петришин О., Погребняк С., Смородинський В. Теорія держави і права. Київ. 2014. 368 с.

Копиленко О.Л. Законодавчий процес: стан і шляхи вдосконалення. Інститут законодавства Верховної

Ради України. Частина 1. Київ. 2010. 696 с.

Лук’янов Д.В. Теорія держави і права. Право. Харків. 2012. 312 с.

Downloads

Опубліковано

2022-05-12

Як цитувати

Степаненко, Н., & Безкровний, А. (2022). ЗАКОНОДАВЧІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ. Legal Bulletin, 10–17. https://doi.org/10.31732/2708-339X-2022-03-10-17

Номер

Розділ

Розділ I. ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА