Готовність до інноваційної діяльності та діяльнісна рефлексія поліцейських
Ключові слова:
готовність до інноваційної діяльності, діяльнісна рефлексія, інноваційна компетентність, поліцейськийАнотація
У статті розглядається теоретичний аналіз останніх досліджень готовності до інноваційної діяльності. Аналізуються основні теоретичні підходи відносно поняття діяльнісна рефлексія, готовності до інноваційної діяльності, її показники та характеристики. Зазначено, що готовність до інноваційної правоохоронної діяльності — особливий особистісний стан, який передбачає наявність у поліцейського мотиваційно-ціннісного ставлення до професійної діяльності, володіння ефективними способами і засобами досягнення професійних цілей, здатності до рефлексії. Досліджено рефлексію в структурі діяльності, тобто проаналізовано рефлексію як процес, включений у діяльність.
Посилання
Борисюк О. М. Психологічні особливості розвитку управлінської компетентності у майбутніх офіцерів Національної поліції України : дис…. канд. психол. наук: 19.00.09 – Психологія діяльності в особливих умовах (053 – Психологія) / О. М. Борисюк. – Харків, 2017. – 314 с.
Волошина О. В. Психологічні чинники ефективного управління інноваційним процесом в ОВС / О. В. Волошина // Соціально-психологічне забезпечення правоохоронної діяльності: теоретичні та прикладні аспекти: матеріали II наук.-практ. конф. (Харків, 19 берез. 2010 р.) / МВС України, Харк. нац. ун-т внутр. справ, Навч.-наук. ін-т психології, менеджменту, соціальних та інформаційних технологій, каф. прикладної психології. – Х.: ХНУВС, 2010. – С. 83-88.
Кокун О. М. Зміст та структура психологічної готовності фахівця до екстремальних видів діяльності / О. М. Кокун // Проблеми екстремальної та кризової психології. – 2010. – Вип.7. – С. 182-190.
Котелюх М. О. Модель формування професійної моралі майбутніх працівників поліції / М. О. Котелюх // Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загальноосвітній школах. – 2015. – Вип. 44 (97). – С. 181-190.
Краснорядцева О. М. Диагностические возможности опросника «Психологическая готовность к инновационной деятельности» / О. М. Краснорядцева, Д. Ю. Баланев, Э. А. Щеглова // Сибирский психологический журнал. – 2011. – Вып. 40.– С. 164–175.
Макаренко Ю. Б. Роль биографической рефлексии в профессиональном самоопределении курсантов вузов МВД России / Ю. Б. Макаренко // Психопедагогика в правоохранительных органах. –2014. – № 4(59). – С. 25-27.
Павлова Я. А. Развитие способности к рефлексии будущих сотрудников полиции через обучение лингвистическим дисциплинам / Я. А. Павлова // Вестник Барнаульского юридического института МВД России.– 2017. – № 2 (33).– С. 39-41.
Психодиагностические технологии выявления потенциала инновационноcти и одаренности молодежи : учеб. пособие / В. Клочко, О. Краснорядцева, В. Мацута, М. Подойницина, О. Стариченко, О. Чучалова. – Томск : Издательский Дом Томского государственного университета, 2013. – 172 с.
Шадриков В. Д. Исследование рефлексии деятельности и ее диагностика через оценку конструктов психологической функциональной системы деятельности / В. Д. Шадриков, С. С. Кургинян // Экспериментальная психология. – 2015. – Т. 8. – № 1. – С. 106-126.
Швець Д. В. Готовність до інноваційної діяльності в контексті професійної підготовки слідчих / Д. В. Швець // Актуальні питання досудового розслідування та тенденції розвитку криміналістичної методики: тези доп. Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 21 листоп. 2018 р.). – Х.: ХНУВС, 2018.– С. 14-16.