Статус дитини в проблемній сім’ї як чинник репродукції сімейного досвіду.
Ключові слова:
проблемна сім’я, статус дитини в сім’ї, сімейна соціалізація, патерни взаємодії в проблемній сім’ї, інтеріоризація сімейного досвідуАнотація
У статті узагальнено результати емпіричного дослідження механізмів соціалізувальних впливів проблемних сімей на дітей, які там зростають. Показано, що центральним механізмом соціалізації дитини в проблемній сім’ї є інтеріоризація досвіду та його подальша репродукція. Проаналізовано значення статусу дитини в проблемній сім’ї та процесів когнітивної обробки нею свого сімейного досвіду.
Посилання
Бандура А. Теория социального научения: пер. с англ. / А. Бандура. – СПб.: Евразия, 2000. – 320 с.
Кон И. С. Ребенок и общество: Историко-этнографическая перспектива / И. Кон. – М.: Наука, 1988. – 270 с.
Мід Дж. Г. Дух, самість і суспільство. З точки зору соціального біхевіориста: пер. з англ. / Дж. Мід. – К.: Укр. центр духовн. культури, 2000. – 416 с.
Москаленко В. В. Соціальна психологія / В. Москаленко. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 624 с.
Петрунько О. В. Особливості соціалізації у нестабільних суспільствах // Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С.Костюка АПН України / За ред. С. Д. Максименка, В. Д. Потапової. – Т. ХV. – Ч. 2. – К., 2008. – С. 117 – 124.
Склярук А. В. Соціалізувальні можливості сім’ї / А. Склярук // Проблемы современного педагогического образования. Сер.: Педагогика и психология, 2015. – Вып. 48. – Ч. 3. – С. 285 – 293.