Прогноз змін та підвищення рівня ефективності у діяльності керівників закладів загальної середньої освіти від використання засобів психологічного впливу

Автор(и)

Ключові слова:

управлінська діяльність, психологічний вплив, засоби психологічного впливу, ефективність керівника, психологічна компетентність, психологічний захист

Анотація

У статті узагальнено науково-теоретичні знання про управлінську діяльність та її особливості, представлено психологічні механізми, які керівник використовує для впливу на персонал, розкрито сутність психологічного впливу та його роль в управлінській діяльності, розкрито результати теоретичного та емпіричного дослідження засобів психологічного впливу як невід’ємної складової психологічної компетентності керівника. Представлено особливості використання найбільш ефективних та найбільш поширених засобів психологічного впливу, що застосовуються в управлінській діяльності керівника закладу загальної середньої освіти. Ефективна управлінська діяльність неможлива без використання психологічних механізмів впливу. Вони є невід’ємними та найважливішими факторами в структурі управлінської діяльності. Проблема впливу керівника на персонал є дуже актуальною на сьогодні, оскільки управлінська діяльність є взаємодією між тим, хто керує і тими, ким керують. Тому очевидно, що в процесі взаємодії постійно відбуваються процеси впливу. Важливо, щоб вплив був свідомим і цілеспрямованим. Для ефективного впливу на дії персоналу сучасний керівник повинен володіти глибоким розумінням психологічних основ управлінської діяльності, здатністю забезпечити умови, які сприятимуть ефективній спільній праці в організації. Існує велика кількість різних класифікацій засобів психологічного впливу. У даній статті представлена авторська модель класифікації засобів психологічного впливу відповідно до мети і середовища застосування. Результати теоретичного та емпіричного дослідження показують, що незважаючи на різницю у віці, соціальному статусі чи рівні освіченості, найбільш ефективними засобами психологічного впливу є переконання, навіювання, зараження, прихильність і прохання.

Біографія автора

І. В. Жебчук, Університет «КРОК»

Аспірант кафедри психології.

Посилання

Богуславська О.Г. Психологічний вплив та засоби протидії небажаному впливу – практичні аспектк. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / за ред. В.Г. Воронкова. Запоріжжя, 2016. Вип. 67 (2016). C. 203–214.

Доценко Е.Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита. Москва: ЧеРо, 1997. 344 с.

Душкина М.Р. Психология влияния. СПб.: Питер, 2004. 224 с.

Карамушка Л.М. Психологія управління: Навч. посіб. Київ: Міленіум, 2003. 344 с.

Кнорринг В.И. Теория, практика и искусство управления. Учебник для вузов по специальности “Менеджмент”. 2-е изд., изм. и доп. Москва: Издательство НОРМА (Издательская группа НОРМА–ИНФРА • М), 2001. 528 с.

Куций О.А. Види психологічного впливу в діяльності спеціалістів ризиконебезпечних професій. Проблеми екстремальної та кризової психології. Збірник наукових праць. Харків: УЦЗУ, 2010. 424 с.

Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента [Пер. с англ.]. Москва: Дело, 1998. 800 с.

Татенко В.О. Cоціальна психологія впливу: Монографія. Київ: Міленіум, 2008. 216 с.

Чмут Т.К., Чайка Г.Л., Лукашевич М.П. Етика ділового спілкування: Курс лекцій. 2-ге видання. Київ: МАУП, 2003. 2008 с.

Downloads

Опубліковано

2019-06-23

Як цитувати

Жебчук, І. В. (2019). Прогноз змін та підвищення рівня ефективності у діяльності керівників закладів загальної середньої освіти від використання засобів психологічного впливу. Правничий вісник Університету «КРОК», (35), 208–216. вилучено із https://lbku.krok.edu.ua/index.php/krok-university-law-journal/article/view/239

Номер

Розділ

Розділ V. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЇ