Особливості розвитку лідерських якостей учнів професійно-технічного закладу освіти
Ключові слова:
лідерство, лідерські якості, професійно-технічний заклад освіти, особистість лідераАнотація
У статті представлено результати теоретичного дослідження поняття лідерства та психологічних властивостей особистості лідера. Проаналізовано особистість учня системи професійно-технічної освіти та розкрито сутність структури професійно-технічного навчального закладу як середовища для розвитку лідерських якостей учнів.
Посилання
Абульханова К. О. Методологічне значення категорії суб’єкта для сучасної психології. Людина. Суб’єкт. Вчинок: Філософсько-психологічні студії / ред. В. О. Татенко. Київ : Либідь, 2006. С. 37–52.
Емельянова Е. В. Психологические проблемы современного подростка и их решение в тренинге. Санкт-Петербург: Речь, 2008. 336 с.
Занюк С. С. Психология мотивации. Киев: Эльга-Н: Ника-Центр, 2001. 352 с.
Кон И. С. Социология личности. Москва: Политиздат, 1967. 383 с.
Леонтьев Д. С. Феномен ответственности: между недержанием и гиперконтролем. Экзистенциальное измерение в консультировании и психотерапии. Бирштонас – Вильнюс: ВЕАЭТ, 2005.Т. 2. С. 7–22.
Макаренко А. С. Коллектив и воспитание личности. Москва: Педагогика, 1972. 334 с.
Поденко О. В. Розвиток організаторських здібностей особистості в підлітковому віці: автореф. дис. … канд. психол. наук: спец. 19.00.07. «Педагогічна та вікова психологія». Харків, 2007. 22 с.
Савчин М. В. Психологія відповідальної поведінки: монографія. Івано-Франківськ: Місто НВ, 2008. 280 с.
Садохіна К. С. Психолого-педагогічні умови формування лідерських якостей підлітків. Проблеми сучасної психології : збірник наукових праць КПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. 2010. Вип. 9. С. 439 – 448.
Сбитнева В. Б. Педагогические условия развития лидерских качеств подростков в детском общественном объединении: дисс. ... канд. пед. наук. Ижевск, 2006. 205 с.
Сингаївська І. В., Катюк Я. Л. Психологічна підготовка керівників ПТНЗ до розвитку їхньої професійної самосвідомості // Вісник післядипломної освіти: зб.наук.праць / Ун-т менедж. освіти АПН України, Асоц. безперерв. освіти дорослих. Київ. Геопринт. 2008. С. 194–202.
Уманский А. Л., Рогачев В. В., Тимонин А. И. Педагогические условия и средства стимулирования лидерства в детских и юношеских объединениях. Психолого-педагогические проблемы подготовки организаторов и лидеров детских и юношеских объединений. Кострома. КГТТУ им. Н. А.Некрасова. 1994. 218 с.
Чепмен Г. Пять путей к сердцу подростка / перевод с англ. О. А. Рыбаковой. Москва. 2002. 332 с.
Ягоднікова В. В. Формування лідерських якостей старшокласників в особистісно орієнтованому процесі загальноосвітньої школи. Наука і освіта. 2004. № 7. С. 328–330.