Ціннісні орієнтації особистості як чинник запобігання емоційному вигоранню вчителів
Ключові слова:
вчитель, інструментальні цінності, особистість, синдром емоційного вигорання, термінальні цінності, ціннісні орієнтації, Я-ідеальне, Я-реальнеАнотація
У статті наголошується на тому, що викладач є однією з найнавантаженіших категорій працівників. Автором проведено дослідження термінальних та інструментальних цінностей учителів старших класів, у яких присутнє емоційне вигорання, та тих, у яких такий синдром відсутній. Встановлено значні відмінності між ціннісними орієнтаціями жінок та чоловіків- учителів. Проведено порівняння особливостей показників сформованості ціннісно-смислової сфери між Я-реальним та Я-ідеальним учителів.
Посилання
Анисимов С. Ф. Духовные ценности: производство и потребление / С. Анисимов. – М. : Мысль, 1988. – 253 с.
Борисова Л. Г. Социальное качество профессиональной группы / Л. Борисова. – Новосибирск, 1993. – С. 45-55.
Васютинський В. О. Ціннісно-орієнтаційні площини сучасного українського суспільства / В. Васютинський // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. За ред. С. Д. Максименка. – К., 2006. – Т. 8. – Вип. 6. – С. 40-45.
Ковалькова Т. О. Вивчення синдрому емоційного вигорання у педагогічних фахівців / Т. Ковалькова // Правничий вісник Університету «КРОК». – Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК». – Вип. 24. – К., 2016. – С. 254-260.
Леонтьев Д. А. Психология смысла (природа, строение и динамика смысловой реальности) / Д. Леонтьев. – М. : Смысл, 2003. – 487 с.
Немов Р. С. Психология : Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений : В 3 кн. / Р. Немов. – 4-е изд. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 2 : Психология образования. – 608 с.
Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие / Д. Райгородский. – Самара : Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2001. – 672 с.
Узнадзе Д. Н. Установки у человека. Проблема объективации / Д. Узнадзе // Психология личности в трудах отечественных психологов: Хрестоматия. – СПб. : Питер, 2009. – 464 с.
Хавыло А. Место и роль системы ценностных ориентаций в структуре личности и ее раз- витии / А. Хавыло // Психология и бизнес, 2009. – С. 47-50.
Шорохова Е. В. Психологический аспект проблемы личности / Е. Шорохова // Теоретичес- кие проблемы психологии личности. – М. : Наука, 1987. – С. 3–33.
Борисова Л. Г. Социальное качество профессиональной группы / Л. Борисова. – Новосибирск, 1993. – С. 45-55.
Васютинський В. О. Ціннісно-орієнтаційні площини сучасного українського суспільства / В. Васютинський // Проблеми загальної та педагогічної психології: Зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. За ред. С. Д. Максименка. – К., 2006. – Т. 8. – Вип. 6. – С. 40-45.
Ковалькова Т. О. Вивчення синдрому емоційного вигорання у педагогічних фахівців / Т. Ковалькова // Правничий вісник Університету «КРОК». – Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК». – Вип. 24. – К., 2016. – С. 254-260.
Леонтьев Д. А. Психология смысла (природа, строение и динамика смысловой реальности) / Д. Леонтьев. – М. : Смысл, 2003. – 487 с.
Немов Р. С. Психология : Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений : В 3 кн. / Р. Немов. – 4-е изд. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 2 : Психология образования. – 608 с.
Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие / Д. Райгородский. – Самара : Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2001. – 672 с.
Узнадзе Д. Н. Установки у человека. Проблема объективации / Д. Узнадзе // Психология личности в трудах отечественных психологов: Хрестоматия. – СПб. : Питер, 2009. – 464 с.
Хавыло А. Место и роль системы ценностных ориентаций в структуре личности и ее раз- витии / А. Хавыло // Психология и бизнес, 2009. – С. 47-50.
Шорохова Е. В. Психологический аспект проблемы личности / Е. Шорохова // Теоретичес- кие проблемы психологии личности. – М. : Наука, 1987. – С. 3–33.
Downloads
Опубліковано
2017-12-21
Як цитувати
T.O. Kovalkova Т. К. /. (2017). Ціннісні орієнтації особистості як чинник запобігання емоційному вигоранню вчителів. Правничий вісник Університету «КРОК», (29), 214–222. вилучено із https://lbku.krok.edu.ua/index.php/krok-university-law-journal/article/view/43
Номер
Розділ
Розділ V. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЇ