Модель професіографії менеджерів міжнародних торговельних організацій
Ключові слова:
модель, професіографія, менеджери, міжнародні торговельні організаціїАнотація
У статті представлено причини, які зумовили актуальність дослідження. Визначено, що модель професіографії менеджерів міжнародних торговельних організацій включає три основних розділи: «Загальна характеристика міжнародних торговельних організацій (на прикладі «TIWI Innovations»), «Основні характеристики професійної діяльності та умов праці менеджерів міжнародних торговельних організацій», «Психограма менеджерів міжнародних торговельних організацій». Кожен з розділів містить від 8 до 17 підрозділів, в яких розкривається зміст та особливості професійної діяльності менеджерів міжнародних торговельних організацій.
Посилання
Барко В. І., Остапович В. П., Барко В. В. Шляхи оптимізації професійного психологічного відбору кандидатів на службу до Національної поліції України / В. І. Барко, В. П. Остапович, В. П. Барко // Право і безпека. – 2017. – № 1(64). – С. 12-19.
Бодров В. А. Практикум по дифференциальной психодиагностике профессиональной пригодности. Учебное пособие / Под общ. ред. В. А. Бодрова. / В. А. Бодров. – М. : ПЕР СЭ, 2003. – 768 с.
Бойко М. Г. Ціннісно орієнтоване управління в туризмі: монографія / М. Г. Бойко. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. – 524 с.
Карамушка Л. М. Психологія підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації. Монографія / Л. М. Карамушка, М. В. Москальов. – К. – Л. : Сподом, 2011. – 216 с.
Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. – Ростовна-Дону, 1996. – С. 167–194.
Корольчук М. С. Професійне вигоряння працівників освіти : монографія / М. С. Корольчук, В. М. Корольчук, Л. І. Березовська. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2017. – 304 с.
Корольчук М. С. Теорія і практика професійного психологічного відбору: Навчальний пос. для студ. вищих навч. закл. / М. Корольчук, В. Крайнюк. – К. : Ніка-Центр, 2010. – С. 106-109.
Корольчук М. С. Психодіагностика / М. С. Корольчук, В. І. Осьодло. – К. : Ельга; НікаЦентр, 2012. – 400 с.
Креденцер О. В. Поняття «внутрішньоорганізаційне підприємництво»: теоретичний аналіз проблеми / О. В.Креденцер // Організаційна психологія. Економічна психологія. – К.: Логос, 2015. – № 3. – C. 66–72.
Ложкін Г. В. Економічна психологія: Навч. посіб. / Г. В. Ложкін, В. В. Спасєнніков. – 2-ге вид. – К. : Професіонал, 2006. – 400 с.
Мазаракі А. А. Підприємництво: психологічні, організаційні та економічні аспекти : навч. посіб. / С. Д. Максименко, А. А. Мазаракі, Л. П. Кулаковська, Т. Ю. Кулаковський. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. – 720 с.
Макаренко М. В. Основи професійного відбору військових спеціалістів та методики вивчення індивідуальних психофізіологічних відмінностей між людьми / М. В. Макаренко; Ін-т фізіології ім. О. О. Богомольця НАН України; Наук.-дослід. центр гуманітар. проблем Збройних Сил України. – К., 2006. – 395 с.
Максименко С. Д. Метод дослідження особистості // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – №7. – С. 1–8.
Миронець С. М. До проблеми психологічної адаптації фахівців зведених рятувальних загонів / С. М. Миронець // Проблеми екстримальної та кризової психології. Збірник наукових праць. – Вип. 8. – Х.: НУЦЗУ, 2010. – С. 18–25.
Сингаевская И. В. Коучинг как инструмент управления персоналом организации // Условия и факторы развития предпринимательской инициативы: белорусский и зарубежный опыт : Сборник материалов XIV Международной научно-практической конференции ( Минск, 12 мая 2017) / Под общей редакцией В. Л. Цыбовского. – Минск : Ковчег, 2017. – С.16–19.
Туристські дестинації (теорія управління, бренд) : монографія / Т. І. Ткаченко, С. В. Мельниченко, М. Г. Бойко, Г. І. Михайліченко, Н. І. Ведмідь та ін.; за заг. ред. А. А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2013. – 347 с.
Щербан Т. Д. Компетентність – якісна характеристика спілкування / Т. Д. Щербан // Зб.наук.праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка / За ред. С. Д. Максименка. – К. : Гнозіс, 2002. – Т.4. – С. 327 – 332.
Caligiuri, P. and Stroh, L. (1995) ‘Multinational corporation management strategies and international human resources practices: bringing IHRM to the bottom line’, International Journal of Human Resource Management, 6(3), 494–507.
Ferner, A. (1994) ‘Multinational companies and human resource management: an overview of research issues’, Human Resource Management Journal, 4(2), 79–102.
Ferner, A. (1997) ‘Country-of-origin effect and HRM in multinational companies’, Human Resource Management Journal, 7(1), 19–37
Hays, R. D. (1974) Expatriate election: Insuring success and avoiding failure. Journal of International Business Studies, 5(1): 25–37.
Harzing, A. W. (2004) ‘Strategy and structure of multinational companies’, in A. Harzing and J. Van Ruysseveldt (eds.) International Human Resource Management, Sage, 2nd edition, 33–64.
Harzing, A. W. (2004a) ‘Composing an international staff’, in A. Harzing and J. Van Ruysseveldt (eds.) International Human Resource Management, Sage, 2nd edition, 251–282.
Harvey, M., Speier, C., & Novicevich, M.M. (1999a). The role of inpatriation in global stuffi ng. International Journal of Human Resourse Management, 10 (3), 234–241.
Novicevic, M.M. (1999) ‘Pluralistic orientation in strategic international human resource management. Paper presented at the 1999 Annual Conference of International Business, Charleston, SC.
Perlmutter, H. (1969) ‘The torturous evolution of the multinational corporation’, Columbia Journal of World Business, 4(1), 9–18.
Schuler, R., Dowling, P. and De Ceiri, H. (1993) ‘An integrative framework of strategic international human resource management’, International Journal of Hunan Resource Management, 4,(4), 717–765. Torrington, D. (1994) International Human Resource Management – Think Globally, Act Locally, Prentice Hall. Van Maanen, J. and Laurent, A. (1993) ‘The fl ow of culture: some notes on globalization and the multintional corporation’, in S. Ghoshal and D. Westney (eds.) Organization Theory and the Multinational Corporation, St Martins Press, 275–312.
Tung, R. (1982) ‘Selecting and training procedures of U.S., European, and Japanese multinational corporations. California Management Review, 25(1): 57–71.